fredag 18 september 2009

Blood On the Tracks

Blod på gatan efter slagsmålet

Fortsättningen från förra inlägget, La Bamba befinner sig i stängningsfasen och klockan börjar segla in sig på 0200 när det händer...

Själv har man haft det så pass trevligt att man missat alla "bad vibes" som onekligen måste ha legat som en tung dimma inne på klubben. Vad som händer är lite osäkert men helt plötsligt är det mellan 7-12 personer (kids) som sprungit ut på gatan för att helt sonika göra upp (inte betala någon nota eller likande, heder eller annan "hårdvaluta" är det som skall redas ut nu helt tvivelsutan) Ett gediget tumult drar igång. Några ligger ner. Andra sparkar på dessa. Fler och fler dras in i smeten och vakterna från nattklubben känner tydligen att borden behöver putsas extra noga just nu. De gör ingenting.

Efter uppskattningsvis 45 sek har det lugnat ner sig, några har sprungit därifrån och de som är kvar har övergått till att tala med varandra istället. Polisen kommer någon minut senare, jag tror att några fick följa med, men långt ifrån alla. Lite senare går vi ut och inspekterar gatan för att notera flera rejäla blodpölar. Jag och Björn fortsätter diskutera "stupid americans" och tar taxi hem. Även chaffisen noterar blodet på gatan och ler lite: "must have been quite a show" säger han. Vi kan bara hålla med.

Allt som allt var kvällen fin, fria drinkar (när man väl hostat upp 10$, att spriten var ganska uppenbart vattnad gjorde inget), träffade en hel del tyskar och fransmän. Som avslutning fick vi ju även se ett äkta gatuslagsmål, vilket definitivt höjde kvällens status från: skön utekväll till en minnesvärd kväll!

Jag höll även på att begå det bistra misstaget att ge en underårig sprit! En kille som sa att hans mugg hade försvunnit och bad att jag skulle gå och hämta en ny till han. Efter lite tankeverksamhet (och att slobban sagt till mig på skarpen) fattade jag att killen knappt var 18!

Hade jag gjort som han velat hade troligen mitt precious visum rykt då det är ganska allvarligt med "langning" här borta (även detta relativt oskyldiga förfarande i den givna situationen)

Idag har det varit ganska lågintensiva aktiviteter överlag. Det blev några timmar vid poolen sen var vi och handla på Walmart. Briljerade med mina grillkunskaper för grannskapet på kvällen och fick helt oprovocerat titeln "grillmaster"...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar