lördag 14 november 2009

New York, New York

.. if you'll make it there, you'll make it anywhere! som Liza Minnelli sjöng 1977 i filmmusiken till filmen med samma namn. Den bästa versionen är dock solklart den som Frank Sinatra har spelat in.

Slobban har alltså åkt till NY över helgen medans undertecknad stannar hemma för att ta hand om lite läxor och de nyinflugna halmstaiterna (halmstaditerna?) som landar ikväll.

Den senaste tiden har det varit fullt upp, därav mindre uppdateringar. De flesta uppsatser är dock inlämnade nu och samtliga muntliga presentationer är avklarade (den längsta var på 55 minuter, inte illa pinkat av en utlänning att hänga in ett A+) Rent tidsmässigt innebär det dock inte att jag sitter och rullar tummarna nu, inom de närmsta veckorna kommer det bo 9 personer i vår 4a-rumslägenhet, så fort dessa åkt hem bär det av till Bahamas en sväng innan sista vågen av besökare trillar in.

Sen Johan & Johan kom hit har det blivit en orgie i restaurangbesök och öldrickande, extra credd till Öhlander som lyckades med konststycket att äta upp CheeBurger-CheeBurger's 1 pound burgare och belönades med ett foto av honom på deras "wall of fame" Han gjorde sitt bästa för att hålla god min, men var ganska tyst ett bra tag efter (matkomat var sannerligen inte att leka med kan jag ana)

Igårkväll var vi på "Erotic Barbeque party" på campus, det var fransyskorna som hade bullat upp med korv...

Jag och Johan hade köpt äkta flanellskjortor och kom som "Lumberjacks", vilket med facit i hand var relativt grått... (men varmt och skönt)

Tjaa..vad säger man? Han kunde ju åtminstone rakat sig...


Vädret har tagit en lite kallare vändning nu faktiskt, havet går fortfarande att bada i men kalla vindar tvingar en kvar på land för det mesta. Troligen har det att göra med en orkan som dragit in förra veckan, de senaste 6 dagarna har 3 varit icke sol! Inte för att jag har några problem med vädret, tvärtom, nu kan jag äntligen använda jeans och min vindjacka igen (iaf på kvällarna)

Vi har börjat hänga mer och mer nere i Napels (downtown) en fin stad för de gamla och rika. De är lika omöjligt att hitta skräp på marken som det är att hitta en icke konservativ familj i Floridas svar på Europas Franska Rivieran. Förutom amerikaner är det ett etablerat vattenhål för främst tyska pensionärer, sällan har jag sett så många gamla på ett och samma tillfälle. De flesta låter som "Herbert" från Family Guy (den gamle gubben med den minst lika gamla hunden) vilket jag skrattar mkt åt...

Det var i alla fall i Napels jag för några dagar sedan upplevde en kulinarisk hat-trick av episka proportioner; En förrätt: Friterad Brieost med hallonsylt, Starbucks nya seasonal edition av varm chocklad: Chockladtryffel-espresso, redan här var jag riktigt, riktigt nöjd med dagen men så kör vi inom Target på vägen hem och hittar Ben&Jerry: Cinnamon Buns! Kanelbulleglass med kanelbulledeg i glassen, need I say more?

Ikväll kommer Niklas, Borg & Frisk och gästar i 2 veckor, eventuellt uppdaterar jag från Key West i veckan!

Donken på stranden, killen på bilden ser kanske smal ut nu, leta upp han om 10 år så får ni se...


1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera