söndag 20 december 2009

Let Me Down Slow...

...Som herrarna Jagger och Richards skrev så sent som 2005 till albumet "A Bigger Bang", vilket med handen på hjärtat, det faktiskt var också! Oväntat nog blir det 22a albumet en riktig vinnare! Bästa låten på plattan är just "Let Me Down Slow" som passar otroligt bra nu när denna kärlekssång till det förlovade landet nästan är slut! Imorgon flyger vi hem till -12 C och snö (idag kunde man fortfarande ligga vid poolen) Det är en smula sorgligt, men the show must go on som det heter!

Det jag kommer sakna absolut mest är latten från Starbucks, för 3$ får man varje morgon ett skäl att stiga ur sängen (igen), den billiga restaurangmaten/uteölen kommer givetvis också att saknas rejält (speciellt när man kommer hem och köper den första "en stor stark" för 65SEK)

Det som gjorde störst intryck på under resan var tveklöst Las Vegas, förälskelsen är ett faktum! Hit ska jag återvända, förhoppningsvis redan nästa år!

Men hur länge har du varit borta ? Hur mycket kostade det ? - Kanske somliga undrar där hemma, tack vare mina nitiska (på gränsen till besatthet) bokföringsrutiner jag utövar varje dag kan jag konstatera lite smaskiga detaljer för alla er som gillar att gotta ner er i diverse siffror:

Total restid: 125 dagar
Totala utgifter i samband med resan: 100 687 SEK
Sammanlagda restaurangnotor: 14 532 SEK
Totalt antal kaffe inköpta från Starbucks: 82 st (cirka 65% av dagarna drack jag kaffe från Starbucks)
Billigaste uteölen: 1,25$ (Millers Ale House)
Dyraste uteölen: 25$ (South Beach, Miami)
Billigaste restaurangbesöket: 4,56 dollar (Subway, Fort Myers)
Dyraste restaurangbesöket: 250$ (Fleur De Lys, Las Vegas)
Antal "äta ute" dagar: 55 (dvs 44% av total resa)
Genomsnittligt pris för "full tank": 29,5$
Antal hamburgare: 29 st
Antal gymbesök: 10 st
Viktförändring: 2kg +


Där har vi allt i ett nötskal, nu kan ingen säga att jag inte har koll i alla fall! Sista kvällen kommer att tillägnas packning och ett sista besök till The Cheesecake Factory med vår tyska granne innan han åker till NY (och vi åker hem)


Alltid koll på läget...(oftast)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar