söndag 13 december 2009

Breaking the Law

...som en av de få öppet homosexuella hårdrockarna, John Arthur Halford (Rob Halford), sjunger i albumet med samma namn från 1980. Har nämligen gått och hängt in en lagöverträdelse i "the sunshine state"! Vi snackar dock varken mord, offentliga fisar (efter 6 pm) eller nakenduschar (vilka samtliga är olagliga...) det rör sig nämligen om en parkeringsbot.

Absolut sista dagen i skolan kände jag mig aningen tursam, vilket fick mig att ta beslutet om att parkera närmst den byggnad där jag skulle skriva min sista tenta i. Jag tänkte inte närmare på huruvida det var "ok" för studenter att ställa sig på den aktuella platsen utan tjoade glatt till när jag hittade en p-plats precis bredvid entrén (jag slapp alltså promenaden på 7 minuter till lektionssalen som jag annars skulle få ta)

Efter tentan hittade jag ett litet "kvitto" på bilen, tydligen var hela parkeringen tillägnad lärarna! Ph satt med andra ord kvar med svarte-petter och åkte på 30 bucks i böter. Kanske inte det värsta man sett i bötesväg men det är ju surt att man ska på och trixa med parkeringen sista dagen...

De senaste dagarna har det avverkats beerpong, penningjakt, strandvister och mest av allt en drös restaurangbesök.

Läraren för kursen Leadership & Group Dynamics tyckte det var tillfälle att bjuda hela klassen på ölhuset, som den pinsamma försvenskningen lyder (Miller´s Ale House). De flesta hade flera tentor samma dag och kunde inte komma, några andra hade också tentor samma kväll men hindrades inte av detta faktum, utan gick raskt ner och drack gratis öl under kvällen. Jag själv som nyss avslutat mina studier på Universitet hade inga större betänkligheter utan sög i mig så mycket gratis öl jag kunde. Inga konstigheter där som det heter. Stort cred till läraren som faktiskt höll sitt ord och betalade för hela kalaset! Där ligger Sverige långt efter, kanske priset har något att göra med det, ölen vi fick var Miller Lite och kostade 4$ för en pitcher med 4 öl i...

Sista grillningen gick av stapeln i Onsdags och följdes upp av beerpong med ett gäng tyskar, någon kines, en massa svenskar och en colombian.

Ännu ett lyckat kast, jag och Björn var helt enkelt oslagbara denna kväll! När vi höjde insatserna till att spela BacardiCoke-poong var det få som kunde hänga på, kings of the court tror jag bestämt att det kallas det vi uppnådde denna dimmiga kväll!

Då var det bevisat: Ralph Lauren och Zara använder förmodligen samma tyg för att göra sina skjortor...

Penningjakten handlade till stor del om att mina kära föräldrar varit lite för kreativa angående vart man bör gömma sina värdesaker i en andrahandslägenhet i Florida. Kort version: de hade alltså gömt kreditkort/cash på en hylla i lägenheten och sen flyttat ut. Det jobbiga (förutom att de var i Sverige när de kom på det) var att ägaren flyttade in dagen efter. Mitt uppdrag gick i princip ut på att ringa på hos en främling och helt sonika fråga om jag fick rota lite i hans garderob...Som lök på laxen kom jag dit lite halvsent (9 PM snåret) men allt gick bra, han tyckte inte alls det var märkligt!

Avslutningsvis: en rolig historia! Jag och Slobodan var ute och gick, vi hittade en maskin som kunde simulera orkanvindar! Vi betalade 2$ och ställde oss i denna förslutningsbara "orkan-kiosk". Det kom riktigt starka vindar och efter cirka en minut var det full orkanstyrka. När vi gick ut sa Slobodan: "Det var lite dyrt, tycker jag", "rena blåsningen!" svarade jag...




Nyligen blåsta på 2$

Om några timmar går flyget till Dallas, där vi ska flyga vidare till Las Vegas. Förhoppningsvis kommer nästa uppdatering från vårt rum på Bellagio.

Lutgert Business School, på icke återseende!

1 kommentar:

  1. Det är sådana skämt som får andra att titta snett på dig vilket leder till VINDögdhet. Skulle detta hända kommer det att börja STORMA rejält kring dig. Risker finns för att detta leder till BRISt i folks förtoende för dig...

    /Johan

    SvaraRadera