måndag 5 oktober 2009

Schools Out

Som Alice Cooper släppte med dunder och brak 1972 har präglat dagen. Måndagar och Onsdagar har jag nämligen kursen Operations Management, och förutom att jag läst kursen i Sverige är vår lärare här i USA helt bakom flötet vad gäller retorik och kommunikation (hon kan alltså knappt ens tala sammanhängande). Hennes karisma ligger alltså på samma nivå som en urdrucken kaffekopp. Så ligger landet.

Jag öppnade snabbt skolmailen medans jag väntade på att kaffet skulle tugga igenom (här har vi inga fancy nespresso maskiner här inte) och hittar ett mail från läraren som går ut med att hon ligger inne med influensan!(Svininfluensan?) Euforin når sitt klimax efter lite enkel "hur länge kommer skatan vara sjuk - överslagsräkning" då jag antar att hon troligen kommer vara borta på onsdag med! Happy Days!

Helgen har varit lugn, förkylningen höll mig i sitt grepp fram till lördagen ungefär, lite besvärligt att deras slemlösande-tabletter är strax under vindruvan i diameter och ser exakt ut som de röda pillerna från The Matrix. De är otroligt jobbiga att svälja, kanske bygger deras antislemlösande verkan på en mekanisk lösning, dvs de fullständigt rensar halsen oavsett vad som fastnat där. Som tur är smakar hostmedicinen som körsbärssaft (med 500 skedar socker i) vilket balanserar upp det hela en aning.

Helgen har i stort ägnats åt streamade serier. Dexter, Heroes, Californication, Fringe, House,Modern Family, Bullshit, Family Guy, Simpsons, American Dad, listan kan göras lång. Det blev ingen utgång alls, dock åt vi på The Outback igen. Servitrisen kom minsann ihåg vilken öl jag drack vid senaste besöket vilket stort imponerade med tanke på att det var cirka 3 veckor sedan. Visst är det härligt med ett system som tvingar människor i servicebranschen att arbeta helt efter dricks (och visst, de får ju "lön" men ryktena säger att skatten plockar sedlarna och lämnar mynten till arbetaren) och således blir utelämnade till välviljan hos sina medmänniskor? Servicen här i USA får du inte i Sverige om du så börjar dela ut tusenlappar till höger och vänster i dricks...

De sätter faktiskt upp skyltar med ovanstående tema, vi har alltid tagit det med en nypa salt men:

så hittar vi denna liraren på vår egen parkeringsplats. Han ska minsann ha lite cred för att ha kämpat sig över sammanlagt 4 filers "45-miles/hour" väg.

Hade i torsdags min första muntliga redovising etvis på att ta tillfället i akt och fick med oss ett foto på en av lärarna (!) i skolan. Ämnet var Ethics & Values och det gick väl helt ok ändå, trots förkylning. Vi passade givetvis på att fotografera händelsen:

Klädsel är ganska viktigt vid alla presentationer, själv hade jag ingen slips med mig men det gick nog hem ändå. Jag hade inga palmer på min skjorta iaf...

2 kommentarer:

  1. Snajdaren till höger på sista bilden är obehagligt lik schablonen av en massmördare i serier som Criminal Minds tex.

    SvaraRadera
  2. Haha.. eller varför inte "The Machine" ifrån den gamla klassiska filmen Super8 (me nicholas cage)? Han har för övrigt jobbat som polis...

    SvaraRadera