söndag 30 augusti 2009

Tangled up in..

..inte "in blues" (Dylan 1975 ååh du obildade) utan snarare Floridas körteoritest. Det är väl lika bra att lägga korten på bordet och erkänna det hela rakt ut; Jag kuggade körteorin... jag fick dessutom 2 försök men var helt toktiltad efter att kuggat första testet att karman hängde på till försök numero 2 där allt hängde på den sista frågan...

(man fick 20 frågor och fick ha max 5 fel, svarar man 15 rätt behöver man således inte svara på resterande 5 frågorna, svarar man 6 fel direkt får man gå av liknande skäl)

Jag hade alltså haft 5 fel och var på fråga 20/20, spänningen var olidlig, pulsen låg på samma nivåer som receptionistfettot i kassan då hon gick från bilen till byggnaden (helt utpumpad) (fetast i USA jag sett live än så länge by the way, nu misstänker jag att det börjar skena från det jag skulle berättat från början men iaf) Sista frågan var något med hur man skulle bete sig när det stod ett utryckningsfordon på samma fil och blinkade. Jag valde att man skulle sakta ner och göra sig beredd på att stanna helt. BEEEEP. Fel!

Jag svalde skammen och gick och ställde mig i "the line of shame" bredvid en gammal kinesgubbe som inte ens kunde läsa frågorna (varför ville han göra testet när han inte kunde ett ord engelska?!!?) och en white-trash lirare direkt från trailerpark:en (han frågade dessutom mig under testet om någon fråga; japp ett fuskförsök alltså!) Just där och då var detta alltså mina likar, en tanke som fortfarande skickar ett par rejäla kårar längs ryggen...

Nåväl, satte mig på Wendys och beställde in "the baconator" för att iaf få till en rejäl kolesterolhalt i alla fall:

Wendy's burgaren som skickade en i det oändliga matkomat.

Senare på kvällen blev det ett besök på biografen The Regal Cinema för att spana in Tarantinos senaste tillskott till kulturamerica; Inglourious Basterds. Filmen i sig var ungefär som väntat; superblodig på alla ställen man inte väntar sig och i sammantaget en bra film. Bäst på duken var definitivt Christoph Waltz som den löjligt snälle "the jew hunter".


Åt även på "The Firepit Grill" vilket var helt ok, billig öl och fina ribs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar