tisdag 25 augusti 2009

Love Sick...

"Make sure you wrap it dude!"
Orden slog mig som en blixt, det kändes som om vi pratade om något ytterst trivialt och så halkar samtalet in på detta... Dagens händelse är som hämtad (och kraftigt tagen ur sitt sammanhang för att passa in, i sann kvällstidningsanda) från Dylans fantastiska spår på "Time Out of Mind" albumet från -97...så här började det;

Det är andra dagen i skolan och jag har förmånen att börja min dag 3:30 PM vilket ger mig tid att åka till det lokala shoppingcentret Gulf Coast Shopping Centre. Jag gör ett antal stopp, bland annat på ett "hippt" klädställe som säljer Ed Hardy tröjor (vilket killen i kassan upplyser mig om som om han visste var en stor skatt låg gömd) och för första gången hittar jag något som är dyrare i USA än i Sverige då en vanligt Ed Hardy tröja kostar 148$, skipping ahead:

När jag gick in i NutriShop som säljer proteinmedel/vitaminer/weightloss artiklar etc möts jag av en typisk butiksföreståndare i såna här sammanhang; rakad skalle (eller snaggat), vältränad (men fortfarande lite dåligt självförtroende för sin kropp!) och så insatt det bara går att bli i varenda molekyl i preparaten han pushar ut på sina kunder. Det kom fram att jag var från Sverge och där var cirkusen igång...
"Sweden have very beutiful women"
"Yes indeed" kontrade jag för att vara artig
"So what do you think about american women?"
"They are also very beutiful, bu..." han avbryter och slänger upp näven för en ""knuckle-to-knuckle" hälsning
"YEAH! Just make sure you wrap it dude!"
"Huh!?!?" (WTF!?!?)
"If the girl is FGCU (dvs från universitetet jag går på) then make sure you wrap it!"
"Is everybody there infected or something?"
"Just wrap it man"

Samtalet avslutades där och så här i backspegeln kan man ju ställa sig frågande till vilken sorts empiri han lutade sin visdom på. Min teori är att han sitter om kvällarna och nynnar på "Love sick": ..I'm sick of love; I wish I'd never met you..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar